Bastia accoglie a Madona Fiumarola venuta di Roma

Stu 18 e 19 marzu e duie capitale di a Corsica hanu vissutu à l’ora di i Santi. U 18 A Madona di a Misericordia cume tutti l’anni hà purtatu fora centinaie di fedeli inde i carrughji di a cità imperiale daretu à à so statuà. U lindumane dumenica 19 marzu Bastia hà festighjatu u so Santu Patrone Ghjisè. Ma st’annu a celebrazione hà pigliatu un’andatura più sulenne. San Ghjisè in qualchi modu hà accoltu à so moglie Rumana, A Madona di u Carmine chjamata dinò A Madona Fiumarola o di Noantri, venuta da a chjesa di San Crisogono in Trastevere. Una statua trova in bocca di u Tevere in 1505 da marinari Corsi e purtata indè a chjesa di San Crisogono chjesa di i Corsi stabiliti à Roma e chi ghjeranu in maio parte Guardie Papale.

 

E relazione hanu ripigliatu e à tradizione ristabilita incù a creazione di l’Associu Guardia Papale. Una prima visita ghje stata fatta annu in Roma da i Corsi, e st’annu so i rumani, Madona in testa guarnita da à so cunfraternita e u so “Governator” Pietro Solfizi e un ripresentente di u a Municipalità di Roma Stefano Tozzi, chi so ghjunti in Corsica. A prima visita ghje stata per u paese di Pedicroce in Castagniccia. Poi sabatu 19 a Madona ghje stata purtata in San Ghjisè di Bastia per “assiste” à u fiancu di u so maritu à a Messa sulenne di à so festa. Dui prelati hanu celebratu, Munsignore de Germay vescuvu di Corsica e Munsignore Perrier veschu emeritu di Lourdes. Ghjeranu assistiti da parechji preti. U prefettu, u merre di Bastia, i deputati u presidente di u Cunsigliu Dipartimentale, u presidente di l’assemblea di Corsica, quellu di a Giunta regiunale e numerose persunnalità ghjeranu in primu rangu.

 
U dopu merziornu à tre ore a prucessiò partìa di San Ghjisè per un percorssu di 5 kilometri incù e duie statuè. Tutte chjese di u caminu campane sciolte, hanu accoltu A Madona Fiumarola e San Ghjisè : L’Assunta Gloriosa, San carlu, San Ghjuvà, San Roccu, A Cuncessiò e in fine à Madona Di Lourdes à e Capannelle di fronte à u Portu. A prucessiò ha francadu a grende piazza Santu Niculà. Dipoi l’incurunamentu di a Madona di Lavasina in 1952, da Munsignore Roncalli Nunziu à Pariggi, a Piazza un’avìa cunnisciutu una folla simile per una manifestazione religiosa. A Madona di Noantri e San Ghjisè ghjeranu dinò seguitati da tutte e cunfraternite di Bastia e parechje venute da tutta Corsica. E statuè di a Madona e di San Ghjisè so state applaudite durente tuttu u percorssu. Una prucessiò di quasi 5 ore. Ma San Ghjisè un si pò festighjà senza Panzarotti, e ci n’hè statu à Buzeffu.


Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post