E ceremonie di a cummemurazione di u 74esimu anniversariu di a liberazione di a Corsica hanu principiatu incu un omaggiu à u resistente Jean Nicoli, figura simbolica di a resistenza in Corsica. Manifestazione di ricordu so state urganizate in Aiacciu carrughju Solferino induvè le statu arrestatu da i fascisti di l’OVRA e in Bastia di fronte à a lapide di u Liceu jean Nicoli loghu induvè le statu tombu da e camicie negre in stu ghjornu d’agostu di u 1943 . Jean Nicoli ghje une di è persunnalità è più maio di a resistenza corsa. Stitutore di furmazione, umanistu, republicanu cummunistu hà occupatu parechje missione impurtentissime à u Front National u muvimentu maiò di a liberazione di a Corsica. Ghjè statu incaricatu in particulare di armà a resistenza. Nicoli ghje statu arrestatu in Aiacciu carrughju Solferino incù d’altri partigiani, imprigiunatu in citadella di Bastia  poi   ghjustiziatu da i fascisti taliani chi l’hanu fucilatu n’do spinu e scabatu, à qualchi ghjorni di a rivolta liberatrice chi duvia cummincià u 9 settembre per finì per à liberazione di Bastia u 4  d’ottobre.

U presidente di l’Associu di i Cumbattenti di a Resistenza Sistu Ugolini hà ramintatu indè u so discorsu l’impurtenza di jean Nicoli per i partigiani corsi.

D’altre ceremonie di u ricordu si so seguitate in Aiacciu Bastia e indè parechji loghi di corsica. In Bastia una Piazzetta purterà oramai u nome di Dumenicu Lucchini dettu “Ribellu” altra figura curaggiosa di a resistenza. E Poi a Culletività Territuriale hà compru à l’aste a campana di u sottu marinu Casabianca, chi serà sposta à u Museu di a Corsica in Corti. U Casabianca chi ghje statu u bastimentu militare u più preziosu indè l’urganisazione di a resistenza e a cunsegna di l’arme à i partigiani. A so Turetta si trova Piazza San Niculà in Bastia di fronte à u mare.

In stu 4 d’ottobre 1943 a bandera frencese ghjera posta da i Goumiers marruchini à u fruntispiziu di a Cummuna di Bastia firmendu cusì a fine di a liberazione di a Corsica fendune a prima terra frencese à esse liberata di l’occupente.

Bastìa surtìa di i cumbatti assai culpita. I bumbardamenti americani fecenu centinaie di morti  e a cità fermava quasi in ruine. Per stu tributu pagatu à i cumbatti, Bastia ghje stata citata à l’Ordine di a Nazione e decurata di a Croce di Guerra.

 


Articulu di: Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post