Cunsigliu Dipartimentale di Corsica Suprana, l’ultima…

 

Ghjera l’ultima, stu 16 nuvembre, di u Cunsigliu Dipartimentale di Corsica Suprana. L’ultima reunione [tooltip tip=”italiano: nel”]indè[/tooltip] l’aula muderna di u palazzu vicinu à a prefettura di Bastia, prima di a nascita à ghjennaghju prossimu di a Culletività Unica indè à quale si strughjeranu i [tooltip tip=”italiano: due (maschile)
Il còrso ha il femminile “duie””]dui[/tooltip] cunsigli dipartimentali di Corsica è l’attuale culletività territuriale. C’era assai emuzione per st’ultima, presidata da Francescu Orlandi, ma [tooltip tip=”italiano: anche
(altre forme: dinù)”]dinò[/tooltip] una certa legerezza di l’atmosfera. I 30 eletti, micca tutti presenti, parìanu felici cume sculari pronti à parte in vacanze. Certi, cume u presidente Orlandi, so candidati per integrà a nova assemblea, d’altri [tooltip tip=”italiano: resteranno”]si fermerannu[/tooltip] à i so posti di merre, e unepochi pianterannu à so vita pulitica.

L’attuali cunsigli dipartimentali so stati eletti in 2015 incù l’obligu di presentà indè ogni cantoni una coppia omu-donna. Si sò sustituiti à i Cunsigli Generali nati da a vuluntà di i Rivuluzionarii Frencesi in 1789 e rinnuvati in 1800. E legge di decentralisazione di u 1982 anu datu una certa autonomia à i cunsigli, liberendu li di a tutela di u prefettu. I Cunsigli Dipartimentali avìanu cumpetenze indè parechji dumigni, e in particulare quelli di a salute, suciali, cultura, trasporti.

A Corsica ghjè a prima regione frencese à supprime i so cunsigli dipartimentali. Una vuluntà di a Culletività Territuriale di [tooltip tip=”italiano: sinistra”]manca[/tooltip], e in particulare di Paulu Giacobbi e i s’amichi pulitichi. A [tooltip tip=”italiano: destra”]dritta[/tooltip] e i cummunisti si sò opposti à u prugettu. I più à favore so stati i naziunalisti. U Guvernu hà dettu subitu di sì à l’iniziativa. Ghjera cusì un’occasione di mette à Corsica à paru di l’atre regione d'[tooltip tip=”italiano: Europa”]Auropa[/tooltip] . Un’Auropa chi vole una centralisazione di u putere regiunale . A Corsica purtantu avìà digià dettu di NO à a suppressione di i dipartimenti in 2003. A l’epuca c’era statu ùn primu prugettu in stu sensu, purtatu da u Guvernu di Dritta . Listessu resultatu qualchi anni fà in Alsace. Un si sà sè u riferendum riclamatu da a dritta e i cummunisti averìa cunfirmatu u votu di u 2003, ma u guvernu un’hà vulsutu urganizà un’altru votu pupulare di fronte à l’incertezza di u resultatu. I Corsi [tooltip tip=”italiano: non
(art. indeterm. è invece “un”)”]ùn[/tooltip]n parenu tantu favurevule à sta culletività unica in particulare quelli di corsica suprana e di Bastia, cità chi hà tutt’à perde da sta nova urganisazione aministrativa. A Corsica Suprana ghjera diventata dipartimentu in 1975, e Bastia Prefettura. Si rumpìa cusì dopu più di un seculu a Culletività Dipartimentale Unica chjamata Cunsigliu Generale di a Corsica. Incù a creazione di u dipartimentu, Bastia ripigliava fiattu di fronte à Aiacciu. Oramai ritrova u sò statutu ante, e i Bastiacci ùn so tantu suddisfatti. Dipoi à so nascita in 1975 u Cunsigliu ghje statu presidatu da Francescu Giacobbi, (manca) Paulu Natali (dritta), Paulu Giacobbi (manca), Ghjiseppu Castelli (manca) e Francescu Orlandi (manca).

Una suddisfazione quantunque. U Cunsigliu Dipartimentale di Corsica Suprana si chjode incù un bilanciù assai pusitivu in particulare in materia finanzera. Una situazione di è finenze salutata da tutti i partiti. U Presidente Orlandi e à so maggiurità ponu dunque parte felici.

Petru Luigi Alessandri.

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post