L’anni correnu è sopratuttu quelli chì portanu furtuna. A i primi ghjorni di Ferraghju in Bastia sonna l’ora di u filmu talianu. U vecchju è impunente teatru di a Piazza Favalelli si muta, tandu, in un logu induvè u Sestu Arte, cume u chjamanu i frencesi (riferenza podasse à a ciffra biblica), piglia pusessu di l’aule, di i muri, di l’atmosfera. Ci soffia quì durente una settimana un venticellu di felicità. I bastiacci, hè certa, amanu u cinema talianu. E dipoi 30 anni un scaglianu di a fedeltà. Sempre à l’appuntamentu per centianie ogni ghjornu. Ma u furesteru hè quì dinò, è di sti tempi ùn si trova una camera in cità. E vicinanze trà Corsica è Italia sò da seculi non solu geografiche, culturale, ma carnale.”Mi sentu quì indè u mio mondu” m’hà dettu u regista Marco Tullio Giordana. Genua un’hà tagliatu a funa malgratu cunstrasti è guerra, è a Francia, un’hà pussutu sdradichà a Tuscanità di a Corsica. U cinema talianu cum’ è relazione turistiche tra isula è terra ferma ricosgenu è strappature. Solu l’educazione naziunale si tenne un pò luntana, l’imparera di a lingua taliana ùn ghjè più di moda, hè ùn sguastu !

Vintisei filmi per 30 anni di vita ! Eccu u prugramma di u 2018, è 12 opere in cumpetizione. I cant’autori Mai Pesce in apertura è Tumasgiu Bronzini in chiusura. Due cunferenze à l’iniziativa di a Dante Alighieri : Christiane Golesi prufessore di talianu hà parlatu di “A trilugìa tedescha di Lucchino Visconti” è Patrice Guenifrey storicu è direttore di a scola di è cienze suciale di “Napuleone è l’Italia…chi storia!…”. L’Istitutu culturale talianu di Marseglia in cullaburazione incù u Centru Cinema di a cità di Cesena anu presentatu una mostra fotografica. Una, dedicata à u filmu di Michelangelo Antonioni “L’éclipse”, fotografìe di Vittorugo Contino pigliate quandu si girava u filmu in 1962 à Roma. L’altra mostra hè dedicata à PierPaolo Pasolini incù maghjine di i so filmi “Mamma Roma”,”La ricotta” è “Uccellacci e Uccellini” .

Altre mostre di dipinti di a bastiaccia Gaby Mamberti è di a tuscana Corinna Natalia Balloni. In fine tutti l’affissi di e 30 edizione so state dinò sposte indè u peristile di u teatru. Per à so cunclusione u festivale avìa riservatu à so serata per un’omaggiu à u grende regista Marco Tullio Giordana con dui filmi ” Due soldati è “I cento passi”. Ghjè u filmu di u sardu Gianfranco Cabiddu “La stoffa dei i sogni”chi hà guadantu u Premiu Maiò. Premiu d’interpretazione à a Napulitana Angela Fontana per “l’indivisibile” chi hà dinò ottenutu u premiu di a migliore musica. Una musica originale firmata da Enzo Avitabile. Premiu attribuitu da a radio di serviziu publicu France Bleu RCFM. E u premiu di u Publicu l’hà vintu “Il padre d’Italia” di Fabio Mollo.
In 30 anni u festivale di Bastia hà accoltu parechje pianete di u cinema talianu. So venuti Alberto Sordi, Vittorio Gassman, Ugo Tognazzi, Claudia cardinale, Nino Manfredi, Mario Monicelli è tant’altri…. Una bella firma per u presidente Renatu Viale, Ghjuvan Battista Croce u prugramatore, è tutta a squadra.

PetruLuigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post