In memoria di e donne vittime di u feminicidiu

Qualchi volta à l’imbellita si scopre una nuvità. In vulendu visità u centru storicu di Piombino prima di piglià u traghettu per a Corsica, una lapide hà surpresu a mio curiosità. Un la circava, ignurente di à so esistenza, (unica podassi) ma s’hè presentata à me, dicieraghju ancu s’hè offerta à u mio sguardu. Hè vera chì, in passeghju per cità scunisciute, e lapide poste à i muri di i palazzi, o à i canti di una via, accendenu spessu l’occhji. Ed eu, sò curiosu di leghje a storia ch’elle  contanu in poche parole : “quì hè natu… quì hè mortu… in stu loghu si ricorda…”. E cità facenu cunnosce à u passente qualche figure celebre, qualche eroe che u tempu sguassa di e mente, ma che u scrittu sculpitu inde u marmaru stampa  per anni.

piombino-lapide

In Piombino à u pede di u castellu chi apre u core storicu è a via pedunale versu a Piazza Bovio bellu promuntoriu nanta u tirrenu, una lapide ghje stata posta à u mezu di un giardinettu fiuritu. Sta lapide ricorda i martirii di e donne morte sottu à i colpi di quelli chi duvìanu amalle. Una lapide à fine che “e so storie ùn s’affondinu inde u silenziu, ma sveglianu e cuscienze è a civiltà”.  Bellu omaggiu, di sta piccula cità tuscana à tutte e donne inde u mondu viulentate à morte da i cumpagni, senza pudè difendesi e qualchi volta obligate di tumbà per salvà à so vita. Jacqueline Sauvage in Francia ghje stata cundannata à 10 anni di prigiò per avè ucisu u so maritu chì durente quarant’anni l’ha ticchjata di colpi. A ghjustizia ùn hà vulsutu ricunnosce a “legitima difesa”. U presidente François Hollande hà cuncessu a so grazia, ma a stessa ghjustizia ha decisu di manténela in carcere. Donne pulitiche, eletti è eletti, ghjente anonime si mubiliseghjanu durente st’etate per à liberazione di Jacqueline Sauvage. C’hè in Francia ogn’annu in media 140 donne chi morenu di viulenza cunghjugale, ci n’hè una sessantina in Italia. A lapide discreta  di Piombino, raru munumentu citadinu per sti fatti, alza ste donne vittime à u livellu  di tutti l’altri morti nucenti. Quelli di e guerre onorati da impunenti e maestosi munumenti, vittime d’attentati… E dà ragiò à e donne chi si ribellanu. A Cumuna di Piombino merita, per st’iniziativa, una rucuniscenza internaziunale.

—–
Articulu è fotò di: Petru-Luigi Alessandri – Fotò principale: Geoplan.it

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post

One thought on “In memoria di e donne vittime di u feminicidiu”

Comments are closed.